WYBIERAK SKRZYNI BIEGÓW

bano


jest to do "resetowania ustawień skrzyni " opisane jest na forum

ok dzieki zaraz poszukam nie moge znalesc nic jak na razie.

Nurtuje jeszcze mnie to,ze ciezko z 1 na 2 przelozyc bieg jak zimna skrzynia jest z bieda udaje sie.Jak sie rogrzeje silnik to tak normalnie jakby.Moze cos jest wyrobionie przy tej lapse co wsuwa sie i wychodzi z tego mechanizmu nie wiem jak fachowo sie to nazywa.No i jak jade trzymam gaz i puszcze go to drazek biegow idzie w dol z 5mm jak wciskam gaz on znowu idzie w gore czuc kiedy silnik ciagnie.Co to moze byc?Moze kostka wybieraka?
Użytkownik mariuszki17 edytował ten post 22 czerwiec 2010 - 16:38



Witam
Vectra 1,8i 94r
Mam kolejny problem z Viki - otorz luz na wybieraku do skrzyni biegów.
Luz jest widoczny wtedy gdy ruszam drążkiem zmiany biegów na boki - szczególnie jest problem z wrzuceniem 2 - czasami nawet 1.
Widziałem ze jest tam taki specjalny trzpień ze sprężynką wiec kupiłem nowy. Niestety nie potrafię go wyciągnąć...
Czy ktos już to robił?
Nie chce odstawiać samochodu do warsztatu gdyż jest mi potrzebny i kasa przy okazji też:)




Nie koniecznie sprzegło.
Możesz zacząć od regulacji i regeneracji wybieraka skrzyni biegów.
Powodem takiej sytuacji mogą być też uszkodzone poduszki pod silnikiem jak i drążek reakcyjny.
Mozesz też sprawdzić stan oleju w skrzyni jak i stan płynu hamulcowego jak i odpowietrzyć sprzęgło.
Jak ci lata wajcha od zmiany biegów to zacznij od poduszek pod silnikiem.
Jak wszystko sprawdzić jest na forum.


Mysle ze olej w skrzyni jest bo kiedys mechanik mi zakladal uszczelke i dolewal bo lecialo z niej ciurkiem , plyn hamulcowy tez w pożądku .
Najprawdopodobniej moze byc uszkodzona poduszka pod silnikiem lub drążek reakcyjny, doczytalem jeszcze ze jak to jest walniete to podczas odpalania i gaszenia autka dziwnie nim trzesie ;/ tak jak u mnie ;/ Zobaczymy co z tego wyniknie , sprawdze to w tyg bo narazie mam duzo pracy :)
I jeszcze jedna prośba , bo nie moglem znalesc jak mam rozpoznac czy i ktora jest do wymiany ?(:

Dzieki wielkie za pomoc :) <3
Użytkownik giwera88 edytował ten post 06 czerwiec 2010 - 12:25



Cześć


Urwało mi się takie coś gdzie to dokupić
lub numer katalogowy tej części

zdjęcie jest czysto poglądowe gdyż swoją skrzynie mam jeszcze w samochodzie
 ból.jpg (119,48 KB)
Ilość pobrań: 36
Użytkownik emil_87 edytował ten post 01 listopad 2009 - 08:08




Jestem tu nowy. Przede wszystkim chciałbym się najpierw przywitać i pogratulować Wam klubu oraz strony.
Kilka dni czytałem tematy jako gość, nie tylko na tym forum. Znalazłem to co chciałem, ale nie jestem do końca pewny więc założyłem ten temat. A w czym rzecz?
Otóż, mam VB od miesiąca. Od jakichś 10 dni losowo nie wchodzi wsteczny. Bywa, że cały dzień jest. Bywa też, że od rana za każdym razem w miejscu wstecznego jest ściana. Auto było w serwisie opla, gdzie od góry skrzyni wymieniono w jakiejś kostce 2 sworznie po 10zł (podobne akcje opisane są tu na forum, z tym że od dołu auta). Problem mimo to nadal występuje. Mechanicy bardzo różną się w ocenach: jeden chce wymienić wybierak, drugi skrzynię biegów, a trzeci szuka problemu w sprzęgle. Ktoś tu podał link do rozpiski n/t jakie skrzynie szły z jakimi silnikami i wynika z tego, że mam 1995r 1.7TD isuzu to skrzynia powinna być typu F18Wr. Natomiast szukam powoli jakichś informacji o częściach na lokalnych placach i tu od silników 1.7 isuzu faceci mają skrzynie typu... F16. I co ja mam zrobić żeby przywrócić ten wsteczny bieg?
Jabłko pod mieszkiem jest pęknięte w 2 miejscach bo ktoś kiedyś musiał mieć już ten problem. Ale przecież z tymi pęknięciami wsteczny wchodzi 30 razy pod rząd więc wątpię aby jabłko było tu bezpośrednim powodem.
Więc co.
Będę zmieniał jeszcze treść tego tematu w oparciu o nowe fakty, tymczasem proszę o porady.
Dziękuję.



wyreguluj lewarek przy tylnej łapie skrzyni.na 13' kluczyk,





Jakbym chciał się z tymi objawami pobawić tzn. usunąć to:

1. jak mam wyregulować docisk sprzęgła lub jak odpowietrzyć sprzęgło (w którym miejscu jest ten odpowietrznik na skrzyni biegów?).

2. gdzie jest dojście do cięgien skrzyni biegów, czy muszę demontować dźwignię zmiany biegów (miałem lekko rozdarty na szwie mieszek ok. 3cm od dźwigni biegów, więc może ktoś tam już grzebał?) czy jakoś od spodu samochodu.

Oczywiście robiłby to zaufany mechanik


... czy ktoś odpowie na te pytania :wink: np. pajak4, bo widzę, że jego odpowiedzi są bardzo rzeczowe :-)


Ad1. Docisku sprzegla sie nie reguluje za to jest odpowiedzialna mechanika,
Sprzegło odpowietrza sie zaworkiem na skrzyni biegów, taki plastikowy sterczący w bok. Ktoś musi naciskać sprzęgło no i podczas zabawy dolewać plynu , mechanik bedzie wiedział gdzie. Jak nie to daj znac.

Ad2. do cięgien mozna sie dostac od skrzyni biegów oraz od strony lewarka zdejmując ( nie dziurawiąc ;) ) ramkę wokół lewarka i odginając mieszek do góry razem z jego "srebrną obwódką".

Ustawienie cięgien odbywa sie :
Rozpinasz cięgna przy lewarku zmiany biegów
- blokujesz wybierak na skrzynii
- blokujesz lewarek zmiany biegów (jest tam fabryczny pin którym musisz zablokować lewarek, od tej strony na zakonczeniu cięgna masz taki plastikowy gwint ktory sie automatycznie zablokuje na wpuście lewarka, jesli lewarek i wybierak jest zablokowany wpierw. Potem zapiąć cięgna, odblokować i powinno być ok. Nie dokonuje sie zadnej regulacji luzu samej linki.



Witam.
Od pewnego czasu cieżko wchodzi jedynka, tak jak by podczas wrzucania drążek wskakiwał pomiędzy 1 a R po wrzuceniu 2, jedynka ładnie wskakuje.
Dzieje się to różnie raz, gdy olej w skrzyni sie rozgrzeje to miewa takie problemy, ale czasem jest tez ze wskoczy bez oporów idealnie.
Olej w skrzyni wymieniony, stan ok skrzynia nie była po żadnych wypadkach, mechanizm zmiany biegów też w stanie dobrym, minimalne luz ma ale jak na ten luz to nie powinno się tak dziać, czy może to być wybierak i jeśli tak to gdzie tego szukać i jak się za to zabrać, żeby usprawnić działanie zmiany biegów?
Z góry dzięki za pomoc.



" />W naszych VW ludzie czasami mają problemy ze skrzynią biegów,doradzam również wymianę oleju w skrzyni,oraz uszczelkę wybieraka.Jesli zdecydujesz się na wymianę tego sprzęgła wymień również olej w skrzyni a zobaczysz ze twoje autko Ci za to podziękuje. Olej do skrzyni to;
Mobil
Mobilube 1
SHC
Fully Synthetic
SAE 75W-90



" />Limpek - bardzo dziękuję za rady i ujmującą ofertę pomocy, ale nie, nie, dziękuję, nie śmiem Cię fatygować. Na razie jeszcze pojeżdżę i zobaczę jak się sytuacja rozwinie. Jak sobie nie poradzę, może wtedy poproszę o pomoc. Serdecznie pozdrawiam. Jacek

-- 02 Gru 2008, 09:53 --

Jestem umówiony na piątek. Stawiam auto na warsztat i każę mechanikom sprawdzić dokładnie to co skrupulatnie spisałem z Waszych rad i rad uzyskanych na innym forum.
A to:
1) poluzowana śruba aluminiowego elementu przy skrzyni biegów do którego podłączane są linki (śruba mocująca górną część tego elementu) – trzeba sprawdzić kluczem !,.
Dolna część tego elementu jest z kulką, która steruje wybierakiem.
2) wyrobiona tuleja dźwigni zm. biegów (w dolnej części lewarka),
3) zużyte: samoregulacyjna linka sprzęgła + tarcza +docisk +łożysko sprzęgła ,
4) wyrobione plastikowe widełki w mech. zm. biegów,
5) rozregulowana linka zm. biegów
6) uszczelniacz palca wybieraka przy skrzyni...(podobno standardowa usterka w polo)
7) zły olej lub niski jego stan,

Co się okaże napiszę.

Boję się tylko czy uda mi się w takim stanie do jeździć do tego piątku.

-- 05 Gru 2008, 22:17 --

Byłem dziś w innym auto-serwisie.
Sprawdzono to co wyżej i nic nie stwierdzono.
Wymieniono poduszkę skrzyni biegów, bo była naderwana, simering mech. zmiany biegów, dolano oleju. Wymieniono też linkę sprzęgła. Efekt - problem pozostał nierozwiązany, biegi nadal się CZASAMI haczą i wchodzą z trudnością. Zdarza się też, że nie mogę wyrzucić z biegu na luz.
Teraz chyba kolej na badanie zespołu sprzęgła.



" />
">1. Bardziej chodzi mi czy pod maską to będzie pasowało zamontowanie, czy wersja angielska też ma skrzynie biegów z lewej strony ( patrząc za kierownicy) ?


czesci zamienne i ułożenie w komorze silnika jest identyczne. kupuj skrzynie, masz dwa rodzaje.. na linki i na wybierak.. reszta ma pasowac



" />Witam wszystkich,
u kolegi w Ducato 2.8 zwykły diesel z 99r. jest problem z wybierakiem w skrzyni biegów,ma straszny luz,problem jest już tak duży ,że niemożna włożyć już piątego biegu ,i teraz jest moje pytanko ,czy ktoś z was już rozbierał taką skrzynię i wiej jak wyciągną wybierak z skrzyni i czy są jakieś zestawy naprawcze czy trzeba kupić cały wybierak



Witam, sprzedam w124 300D 89r na czesci, z wyposazenia mial szyberdach.


http://allegro.pl/w124-124-300d-diesel- ... 82535.html

CENA 1 350,00 zł. Podanie ceny jest OBOWIĄZKOWE.

Dodaje na prośbe forumowicza.

przykladowe ceny :

alternator - 70 PLN
silniczek szyberdachu - 50 PLN
licznik - 100 PLN
mechanizmy szyb x4 - 50 PLN szt.
wybierak skrzyni biegow - 50 PLN
wysprzeglik - 40 PLN
wal napedowy - 70 PLN
półosie - 70PLN szt.
skrzynia biegów 5 - 200 PLN
most (nie wyje, mozliwosc sprawdzenia) - 250 PLN
pompa hamulcowa - 40 PLN
zaciski hamulcowe - 40 PLN szt.
tarcze hamulcowe - 40 PLN szt.
zbiornik plynu spryskiwaczy - 15 PLN
pompka spryskiwaczy - 15PLN
nagrzewnica - 40 PLN
wentylator dmuchawy - 50 PLN
elektrozawór ogrzewania - 60 PLN
panel sterowania ogrzewaniem z drewnem - 50 PLN
kompletny uklad wydechowy - 150 PLN
pompa wspomagania - 100 PLN
kompletny silnik 300D(nie kopci, mozliwosc przetestowania, gwarancja rozruchowa) - 1200 PLN
silnik 300E uszkodzony popychacz - 250 PLN
kolektory z przepustnicami 300E x2 - 80 PLN
wtryski 300E - 10 PLN szt.
rozdzielacz paliwa bez nastawnika EHA sprawny - 100 PLN
elementy wnetrza, lampki, linki, przekazniki etc. etc. - od 5 PLN




Hodzi głownie o biegi 1,2. Juz mnie to drazni.
Sprawdź na początek:
- poduszki pod skrzynią
- uszczelnienie wałka wybieraka
- regulację mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów i jego stan

[ Dodano: Sro Wrz 27, 2006 07:21 ]

mianowicie niekiedy blokuje mi się skrzynia biegowa i nie mogę wbić lub zredukować biegu.
Przyczyną takiego stanu może też być uszkodzenie sprzęgła (znawisko nazywa się wleczenie sprzęgła)

Powered by wordpress | Theme: simpletex | © bano